آموزش

آشنایی با فناوری نانو

نانو پلیمر یاس

آشنایی با فناوری نانو

فناوري نانو يكي از مدرنترين فناوري هاي روز دنياست كه داراي خصوصياتي منحصر به فرد با كاربردهايي در تمام زمينه هاي علم و فناوري است.
فناوري نانو يعني بررسي مواد در ابعاد اتمي يا ملكولي و يا بررسي مواد در مقياس يك ميليارديم آن. اين ساده ترين و عاميانه ترين تعريفي است كه مي توان از فناوري نانو ارائه داد.
در ساخت لوله و اتصالات نانو، با بکاربردن نانومواد علاوه بر کاهش قابل توجه صدای ایجاد شده، خواص مکانیکی آن از جمله مقاومت در برابر ضربه و کاهش شکنندگی نیز بهبود یافته است.

 اضافه کردن پرکننده ها به محصولات پلیمری باعث افزایش شکنندگی در لوله هایی از این جنس، به خصوص در دمای پایین تر از پنج درجه سانتی گراد می شود، اما با افزودن نانوذرات و قرارگرفتن این مواد بین ذرات پرکننده، ضربه پذیری و خواص الاستیک لوله ها نیز بهبود می یابد.
 پرکننده‌های نانویی باعث افزایش استحکام، مدول و چقرمگی زمینه پلیمری می‌شود. این خواص غیر معمول به دلیل سطح ویژه بسیار بالای نانوذرات است.
 فناوری نانو با تغییر آرایش اتم ها و مولکول ها بدون تغییر در ترکیب شیمیایی می تواند خواص آنها را بهبود ببخشد. خواصی نظیر سختی، رسانایی الکتریکی، رسانایی حرارتی، رنگ، نقطه ذوب، رفتار مغناطیسی و …
 با استفاده از فناوری نانو، استحکام در برابر ضربه در لوله های UPVC تا بیش از ۴ برابر استاندارد و در اتصالات حداقل ۸ برابر استاندارد افزایش می یابد

فروش لوله و اتصالات پلیکا

فروش لوله و اتصالات پلیکا،پنج لایه،پوشفیت

برندهای مطرح بازار لوله و اتصالات

نانو پلیمر یاس،آتاپایپ،نیوپایپ،پلیمرگلپایگان،و….

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *